pátek 27. května 2016

Rada 3. Střídejte je!


Nevím, jestli i vy se sebou máte následující zkušenost, já každopádně ano. Když vím, že mám před sebou nějaký úkol, nemůžu od něj odejít, dokud není hotový. A to i za cenu, kdy nad ním trávím již několikátou hodinu a je zcela očividné, že bych potřebovala nový náhled. Pak jsem vyčerpaná, naštvaná a vystresovaná, protože má práce nebyla prozatím úspěšná. Malá apokalypsa nastává tehdy, když se nejedná o jednorázovou záležitost, ale můj denní program. Naštěstí to nejsem pouze já, kdo sám se sebou tuto zkušenost má, a proto si dnes můžeme říci o technice pomodoro.
V čem tato technika spočívá? Jednoduše v rozdělení časových úseků na 25 minut intenzivní práce a následných 5 minut odpočinku - ideální je, když se vrhnete na zcela odlišnou aktivitu. Až si tuto sekvenci zopakujete 4x, je čas na delší pauzu - klidně jedno celé pomodoro - tzn. 30 minut.
Co tím získám?
  • Naučíte se intenzivní práci na konkrétním úkolu. Nebude vás rozptylovat telefon ani internet, protože 25 minut zvládnete pracovat bez přerušení.
  • Při změně činnosti ulevíte mozku a dopřejete mu chvilku odpočinku. Díky tomu lépe pracujeme a nejsme tak zavaleni.
  • Mozek pracuje i když se na danou věc konkrétně nesoustředíme. Díky "AHA" momentu můžeme i během krátké procházky přijít z ničeho nic na rozřešení otázky, se kterou jsme si doposud marně lámali hlavu.

1 komentář:

  1. Tahle metoda je skvela, nevedela jsem, ze se tak jmenuje. Ja ji aplikuju dost casto i v domacnosti. Nastavim cas na 15 minut a vrhnu se treba na zehleni. Pak v jinem casovem useku treba kafe pred pocitacem nebo myti oken:) Bohuzel v praci si moc na vyzvaneni netrofnu...:) J.

    OdpovědětVymazat